Conform unui raport Smithers Pira, tiparul digital a reprezentat 2,9 % din volumul global de imprimare și 16,2% din valoarea pieței în anul 2017. Aceste date reprezintă o creștere lentă, dar sigură, față de 2012, când digitalul a reprezentat 2,1% din volumul de imprimare, iar specialiștii estimează că până în 2022 se va ajunge la un procent de 3,9%. Există, însă, loc pentru ambele tipuri de imprimare pe piață, fiecare dintre ele potrivindu-se diferitelor tipuri de proiecte de imprimare și diferitelor volume de tipar. Tipografia Disz Tipo este exemplul perfect în acest sens. Istvan David este președintele Asociației Tipografilor Transilvania și este și proprietarul unui business de servicii de imprimare din Brașov, Disz Tipo, business pe care l-a deschis acum mai bine de 25 de ani. Disz Tipo s-a specializat în producerea de diverse tipuri de ambalaje din carton și de produse tipărite (cataloage, mape de prezentare, cărți de vizită, pliante, reviste, cărți etc.).
„Sunt un fan declarat al imprimării offset și, dincolo de preferințele personale, acest mod de a tipări ne-a servit extrem de bine la tipografie de-a lungul activității noastre. Mi-am dorit, însă, să diversific tipurile de proiecte de imprimare pe care le executăm, atât pentru a le oferi mai mult clienților noștri, cât și pentru a îmi provoca echipa. Am căutat un echipament digital care să poată imprima volume mici de documente, la un cost accesibil și într-o perioadă de timp mai scurtă.”
Istvan David, manager Disz Tipo
Răspunsul a venit sub forma echipamentului Xerox Versant 180. Seria de echipamente digitale de producție Xerox Versant a fost proiectată să îi ajute atât pe furnizorii de servicii de imprimare, cât și pe angajații care se ocupă cu servicii interne de producție să își automatizeze munca și să contribuie la dezvoltarea business-ului. Aceste echipamente oferă o calitate optimizată a imaginilor și funcții de finisare inline avansate, fiind compatibile cu mai multe tipuri de media.
„Fiind vorba de primul echipament digital achiziționat, Disz Tipo avea nevoie de o presă care să reunească cele mai importante caracteristici ale clasei sale și care să fie cât mai flexibilă cu putință, adică să poată realiza cât mai multe tipuri de proiecte de imprimare. Astfel, la recomandarea noastră, Disz Tipo a ales presa Xerox Versant 180, o presă compactă, puternică și care va simplifica procesele de lucru din tipografie.”
Robert Seidner, manager Estico
Echipamentele Xerox Versant asigură o capacitate de producție sporită și includ diferite instrumente de automatizare, cum ar fi spectrofotometrul integrat pe traseul de hârtie. Echipamentele pot să producă broșuri full-bleed, cu cotor pătrat, și să gestioneze de la materiale de marketing, direct mail și signalistică, la rapoarte sau reviste full-bleed. Presele sunt compatibile cu o gamă extinsă de hârtie, de la plicuri până la bannere de 26-inchi/660mm.
„Presele Versant dispun de module de productivitate, automatizare și finisare inline, ceea ce le-a transformat în echipamente de bază în multe tipografii și departamente interne de producție din întreaga lume. Ne bucurăm că Disz Tipo a făcut primul pas în ceea ce privește imprimarea digitală alături de echipamentul Versant 180, deoarece este o piață cu multe oportunități și perspective de creștere”
Răzvan Corcodel, Sales Manager Graphic Communication, Xerox România
„După 19 luni de folosire a echipamentului Versant 180, pot spune că am putut să observ cu ochii mei mult-lăudatele avantaje ale tiparului digital, dar, bineînțeles, imprimarea offset rămâne marea mea pasiune. Diversificarea tipurilor de proiecte de imprimare pe care le desfășoară o tipografie este esențială pentru dezvoltarea acesteia și suntem foarte mulțumiți de oportunitățile pe care ni le-a deschis echipamentul Xerox în acest sens. Am reușit să imprimăm proiecte de volume reduse la prețuri accesibile și să eficientizăm procese ce consumă mult timp. Încă este prea devreme pentru a putea pune rezultatele obținute în cifre, dar, per total, am avut o experiență excelentă cu Versant 180.”
Istvan David manager DiszTipo
Despre Disz Tipo
DiszTipo a început activitatea în 1992 cu o maşină Heidelberg Kord prin înfiinţarea unei mici tipografii generale. În 1998 se înfiinţează secţia de ambalaje din carton, având ca obiectiv principal proiectarea şi execuţia unei game largi de cutii din carton. În perioada ce a urmat, respectiv anii 2000-2010, evoluția ascendentă a firmei a continuat prin crearea de noi spații de producție și administrative (ajungând în prezent la 2000 mp) și prin achiziția continuă de utilaje performante în vederea satisfacerii cerințelor și exigențelor pieței interne și internaționale.
DESPRE ESTICO
Partener reputat al mărcii Xerox, din 1991, Estico are ca obiect principal de activitate comercializarea echipamentelor și asigurarea serviciilor post-vânzare. Cu focus pe domeniul imprimarii digitale în medii de lucru profesioniste (tipografii, copy-shop-uri, agenții de creatie publicitară), se remarcă prin punerea în piață a unei game largi de echipamente de producție marca Xerox, fiind primul partener care a vândut și instalat noua serie de echipamente Versant, în noiembrie 2014. În ultimii 4 ani, experiența echipei a crescut semnificativ, atât prin volumele mari de echipamente de productie tranzacționate, cât și prin specializarea pe gama de vârf, Xerox 1000i și Xerox iGEN5, două proiecte de anvergură finalizate cu succes în 2018.
DESPRE XEROX
Xerox este unul dintre liderii tehnologiei care inovează modul în care lumea comunică, se conectează și lucrează. La Xerox, înțelegem care este esența transmiterii informației și toate formele pe care le ia aceasta. Susținem integrarea hârtiei cu mediul digital. Ne-am adaptat cu succes la cerința în creștere pentru mobilitate și la nevoia interconectării sferei profesionale cu cea personală. În fiecare zi, tehnologiile noastre inovatoare de imprimare și soluțiile inteligente pentru locul de muncă ajută utilizatorii să comunice și să lucreze mai eficient.